Regulamin
I. Postanowienia ogólne
- Niniejszy regulamin określa:
- warunki i zasady korzystania z usług z zakresu dietetyki wymienionych w serwisie internetowym dietetykapozytywna.pl polegających na przygotowaniu indywidualnych planów dietetycznych i/ lub zaleceń żywieniowych, sprzedaży gotowych jadłospisów, analizie składu ciała oraz konsultacjach żywieniowych i psychodietetycznych
- warunki i procedury odstąpienia od umowy i zasady postępowania reklamacyjnego
- Regulamin jest dostępny na stronie internetowej dietetykapozytywna.pl
- Regulamin stanowi integralną część Umowy, do zawarcia, której dochodzi przed rozpoczęciem świadczenia usług przez Usługodawcę.
- Warunkiem korzystania z usług oferowany w serwisie dietetykapozytywna.pl jest zapoznanie się z treścią niniejszego Regulaminu i akceptacja wszystkich jego punktów.
- Usługodawca świadczy usługi w formie konsultacji on-line (konsultacji telefonicznych, drogą e-mail lub/i za pośrednictwem komunikatorów internetowych).
II. Definicje
Użyte w Regulaminie pojęcia oznaczają:- Regulamin – niniejszy dokument świadczenia usług Serwisu dietetykapozytywna.pl
- Usługodawca (Dietetyk) – Osoba świadcząca usługi dietetyczne – mgr Ewa Minkowska-Górna – mająca odpowiednie kwalifikacje i uprawienia.
- Usługobiorca (Pacjent) – Usługobiorcą jest pełnoletnia osoba fizyczna korzystająca z serwisu dietetykapozytywna.pl, posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, która zaakceptowała niniejszy Regulamin i wyraziła zgodę na przetwarzanie danych osobowych przez Usługodawcę. Osoby niepełnoletnie mogą korzystać z usług wyłącznie pod nadzorem lub za pisemną zgodą rodzica lub opiekuna prawnego.
- Umowa – umowa o świadczeniu usług przewidzianych w niniejszym Regulaminie pomiędzy Usługodawcą a Usługobiorcą.
- Usługa – konsultacja dietetyczna obejmująca wywiad zdrowotno-żywieniowy, udzielenie porad żywieniowych, opracowanie zaleceń dietetycznych i/lub diety z uwzględnieniem zapotrzebowania energetycznego, stanu zdrowia i preferencji żywieniowych. Usługi mogą odbywać się w formie konsultacji on-line lub stacjonarnych.
- Konsultacja dietetyczna – rozmowa Dietetyka z Pacjentem przeprowadzona w formie konsultacji on-line lub stacjonarnie.
- Wywiad zdrowotno-żywieniowy – kwestionariusz opracowany przez Usługodawcę, wypełniany przez Pacjenta w celu zebrania informacji o jego stanie zdrowia, stylu życia i preferencjach żywieniowych koniecznych do wykonania usługi dietetycznej.
- Dzienniczek żywieniowy – kwestionariusz opracowany przez Usługodawcę, wypełniany przez Pacjenta zawierający opis spożywanych przez niego posiłków.
- Pakiet – pakiet świadczeń, których dokładny opis znajduje się na stronie dietetykapozytywna.pl pod zakładką „Oferta i cennik”
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 18:00, za wyjątkiem przypadających w tym okresie dni ustawowo wolnych od pracy.
- Serwis – strona internetowa umieszczona pod adresem dietetykapozytywna.pl
- Dane osobowe – wszelkie informacje dotyczące zidentyfikowanej lub możliwej do zidentyfikowania osoby fizycznej, w tym Dane osobowe zwykłe oraz Dane osobowe medyczne.
- RODO – Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE. RODO reguluje kwestie związane z przetwarzaniem danych osobowych i ma zastosowanie od dnia 25 maja 2018 r.
III. Warunki ogólne korzystania z usług
- Usługobiorcą może być jedynie osoba fizyczna, pełnoletnia, która zaakceptowała niniejszy Regulamin.
- Usługi świadczone przez Usługodawcę nie stanowią diagnozy lekarskiej i nie mogą zastąpić pacjentowi porady lekarskiej.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że Usługodawca nie daje gwarancji odniesienia skutków oczekiwanych przez Usługobiorcę, z uwagi na złożoność czynników mających wpływ na ostateczny efekt.
- Pacjent przyjmuje do wiadomości, że uzyskana porada dietetyczna opiera się na informacjach przekazanych Usługodawcy przez Usługobiorcę i opiera się na przeświadczeniu, że Pacjent udzielił wyczerpujących informacji oraz nie zataił informacji dotyczących jego stanu zdrowia, stosowanej farmakoterapii, nawyków i preferencji żywieniowych.
- Pacjent oświadcza, iż podane przez niego dane są prawdziwe i aktualne.
- Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za skutki wynikające z niewłaściwego stosowania diety, zaleceń oraz suplementacji.
- Usługodawca ma prawo zakończyć współpracę z Pacjentem na każdym etapie prowadzenia usługi, jeśli Usługobiorca nie przestrzega zasad Regulaminu.
- Usługodawca może odmówić Pacjentowi wykonania usługi w przypadku, gdy:
a. Pacjent jest nieletni, niepoczytalny lub jest on pod wpływem: alkoholu, narkotyków, środków odurzających, psychotropowych lub innych substancji o podobnym działaniu.
b. Zachowanie pacjenta jest obraźliwe lub narusza dobre imię Usługodawcy.
c. Udzielenie konsultacji lub wykonanie usługi naruszyłoby zasady etyki Usługodawcy, pracę osób trzecich, wykracza poza zakres wiedzy i kompetencji Usługodawcy lub mogłoby zagrażać zdrowiu lub życiu Pacjenta. - Usługodawca jest zobowiązany do zachowania w tajemnicy wszelkich informacji, które uzyskał w trakcie świadczenia usług od Pacjenta. Obowiązek ten nie jest ograniczony czasowo.
- Materiały przygotowywane przez Usługodawcę i przekazywane Usługobiorcy są objęte prawami autorskimi i wykorzystywane mogą być tylko i wyłącznie na użytek własny Pacjenta. Kopiowanie, udostępnianie i rozpowszechnianie w części lub całości bez zgody Usługodawcy jest zabronione.
- W celu rozpoczęcia korzystania z usługi indywidualnego planu dietetycznego Usługobiorca powinien:
a. Skontaktować się z Usługodawcą drogą telefoniczną (+ 48 507 404 349) lub mailową (kontakt@dietetykapozytywna.pl) lub poprzez wypełnienie formularza znajdującego się na stronie dietetykapozytywna.pl/oferta-i-cennik/ , aby ustalić cel oraz termin konsultacji.
b. Dokonać płatności:
• konsultacje są płatne z góry, wniesienie opłaty jest jednoznaczne z potwierdzeniem rezerwacji terminu konsultacji
• w tytule przelewu należy podać imię i nazwisko Pacjenta
• dane do przelewu Usługodawca przesyła drogą mailową
• po zaksięgowaniu kwot na koncie bankowym Usługodawca kontaktuje się z Pacjentem w celu potwierdzenia konsultacji.
c. Uzupełnić formularze otrzymane od Usługodawcy drogą mailową (Wywiad zdrowotno-żywieniowy oraz Dzienniczek żywieniowy) niezbędne do przygotowania planu diety.
d. Przesłać wypełnione formularze (Wywiad zdrowotno-żywieniowy oraz Dzienniczek żywieniowy) oraz ewentualne skany lub zdjęcia wyników badań laboratoryjnych na adres mailowy kontakt@dietetykapozytywna.pl minimum trzy dni przed planowaną konsultacją.
e. Podpisać oświadczenia znajdujące się na pierwszej strony (strona 1) wywiadu zdrowotno-żywieniowego, zeskanować lub zrobić zdjęcie i przesłać wraz z pozostałymi plikami na adres mailowy kontakt@dietetykapozytywna.pl minimum trzy dni przed planowaną konsultacją.
f. Usługodawca może zwrócić się do Usługobiorcy z prośbą o uzupełnienie informacji zawartych w Wywiadzie zdrowotno- żywieniowym lub w Dzienniczku żywieniowym. W przypadku nieudzielenia przez Pacjenta w terminie 7 dni informacji dodatkowych, Usługodawca uprawniony jest do anulowania zamówienia. - Pacjent deklarujący chęć skorzystania z konsultacji on-line powinien posiadać odpowiednie wyposażenie techniczne oraz dostęp do Internetu z odpowiednią jakością połączenia.
- W przypadku, gdy o ustalonej godzinie konsultacji oraz w okresie następnych 15 minut Pacjent nie skontaktuje się z Dietetykiem, a po stronie Usługodawcy zachodzi gotowość do świadczenia usług, wówczas powoduje to brak obowiązku zwrotu opłaty uiszczonej przez Pacjenta i wizytę taka uznaje się za odbytą.
- Pacjent ma prawo odwołać wcześniej opłaconą wizytę nie później jednak niż 24 godziny przed ustalonym terminem wizyty, z zachowaniem prawa do wyznaczenia nowego terminu przez dodatkowej opłaty. Wszelkie zmiany dotyczące terminu konsultacji, należy zgłaszać drogą mailową na adres kontakt@dietetykapozytywna.pl
- Jeżeli konsultacja zostanie odwołana lub przełożona przez Usługodawcę, Dietetyk skontaktuje się z Pacjentem w celu poinformowania o zmianie i ustalenia nowego terminu konsultacji. W przypadku braku możliwości uczestniczenia Pacjenta w konsultacji w zmienionym terminie, Usługodawca zwróci całość wpłaconej opłaty Pacjentowi. Zwrot opłaty nastąpi na rachunek bankowy z którego nastąpiła wpłata.
- Przekazanie Usługobiorcy indywidualnego jadłospisu i/lub zaleceń żywieniowych i/lub schematu żywieniowego nastąpi w terminie 7 dni roboczych od dnia konsultacji dietetycznej, która odbyła się między Pacjentem a Dietetykiem. Jednocześnie Usługodawca zastrzega sobie prawo do wydłużenia tego terminu, jeśli w okresie 7 dni wypadają święta lub inne dni ustawowo wolne od pracy.
- Po przygotowaniu i wysłaniu indywidualnego jadłospisu do Usługobiorcy istnieje możliwość wprowadzenia bezpłatnej zmiany tylko trzech posiłków, dlatego Usługodawca zwraca szczególną uwagę o dokładne uzupełnienie wywiadu zdrowotno-żywieniowego i uwzględnienie wszystkich niezbędnych informacji dotyczących stanu zdrowia i preferencji żywieniowych.
- W przypadku, gdy zakupiona przez Usługobiorcę Usługa obejmuje możliwość kontaktu z Dietetykiem również poza wyznaczonym terminem konsultacji, Pacjent ma możliwość nieograniczonego kontaktu się z Dietetykiem poprzez e-mail, a Usługodawca deklaruje się odpowiedzieć na wysłaną wiadomość w najszybszym możliwym terminie.
IV. Opłaty
- Usługobiorcę obowiązuje Cennik umieszczony na stronie serwisu dietetykapozytywna.pl . Podane w nim ceny są cenami brutto.
- Pacjent uiszcza opłatę na numer rachunku przesłany przez Usługodawcę drogą mailową.
- W przypadku akceptacji przez Pacjenta opłaty wynikającej z Cennika lub ustalonej indywidualnie z Usługodawcą podczas pierwszego kontaktu, Usługobiorca zobowiązuje się uiścić stosowną opłatę, która stanowi potwierdzenie rezerwacji terminu konsultacji.
- Brak wpłaty przez Usługobiorcę w terminie 7 dni kalendarzowych przed datą wstępnie zarezerwowanego terminu konsultacji oznacza rezygnację z terminu konsultacji. Za dzień wpłaty uznaje się datę zaksięgowania należności na koncie Usługodawcy.
- Usługodawca ma prawo wprowadzić zmiany w cenniku oraz prowadzić ograniczone czasowo akcje promocyjne.
V. Zasady odstąpienia od umowy świadczenia usług
- Usługobiorca może odstąpić od umowy świadczenia usług bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia potwierdzenia przez Usługodawcę złożenia zamówienia i potwierdzenia terminu realizacji Usługi.
- Odstąpienie od umowy następuje drogą mailową poprzez złożenia następującego oświadczenia „Niniejszym odstępuję od umowy świadczenia usług zawartej na podstawie zamówienia z dnia (Data) pomiędzy (Imię i Nazwisko Pacjenta) a Ewa Minkowska-Górna.
- Oświadczenie o odstąpieniu od umowy winno być skierowane na adres e-mail: kontakt@dietetykapozytywna.pl
- Zwrot opłat przez Usługodawcę nastąpi w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia o odstąpieniu. Zwrot płatności nastąpi na rachunek bankowy, z którego nastąpiła wpłata.
- W przypadku wykonania przez Usługodawcę usługi/ odbycia konsultacji, odstąpienie od umowy nie jest możliwe.
- W przypadku umów zawieranych na odległość (za pośrednictwem strony internetowej), z uwagi na przedmiot świadczenia tj. zindywidualizowany plan żywieniowy przygotowany z uwzględnienie zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone.
- Usługobiorca wyraża zgodę na otrzymanie treści cyfrowej w postaci konsultacji on-line poprzez e-mail i jest świadomy, że wysłane treści cyfrowe stanowią Usługę dietetyczną i powodują utratę prawa odstąpienia od umowy. W związku z tym pacjentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od umowy w przypadkach określonych w art. 38 pkt 1) i 13) ustawy z 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r., nr 827).
- Nie ma możliwości zwrotu części opłaty uiszczonej za zakupiony pakiet (np. konsultacja + jadłospis).
VI. Reklamacje
- W przypadku zastrzeżeń Usługobiorcy do jakości świadczonych usług przez Usługodawcę, Usługobiorca uprawiony jest do złożenia reklamacji na adres e-mail: kontakt@dietetykapozytywna.pl
- Reklamacje należy składać w terminie 7 dni licząc od dnia wystąpienia zdarzenia uzasadniającego zgłoszenie reklamacji (od dnia konsultacji lub dnia otrzymania jadłospisu).
- Reklamacja winna zawierać dane osobowe, datę wystąpienia przyczyny reklamacji, krótki opis zdarzenia uzasadniającego reklamację. W przypadku, gdy reklamacja jest niekompletna, Usługodawca wystąpi do Pacjenta o jej uzupełnienie.
- Reklamacja zostanie rozpatrzona niezwłocznie, a najpóźniej w terminie 14 dni od daty otrzymania reklamacji. Po tym czasie, Usługobiorca zostanie poinformowany za pośrednictwem poczty elektronicznej na wskazany przez siebie adres e-mail o zajętym przez Usługodawcę stanowisku w sprawie reklamacji.
- Usługodawca zastrzega, że w przypadku indywidualnego jadłospisu nie ma możliwości zwrotu opłaty a możliwa jest jedynie jego korekta. Wyjątek stanowi sytuacja, jeżeli z winy Usługodawcy jadłospis nie uwzględnia wszystkich informacji przekazanych przez Pacjenta w wywiadzie zdrowotno- żywieniowym.
VII. Ochrona danych osobowych
- Dane przesyłane Usługodawcy za pośrednictwem formularzy dostępnych na stronie serwisu dietetykapozytywna.pl oraz drogą mailową, a które mogą być danymi osobowymi w rozumieniu ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tekst jedn.: Dz. U. z 2016 r. poz. 922 z późn. zm.) zbierane są celem diagnostyki, poradnictwa dietetycznego oraz w celu realizacji sprzedaży produktów elektronicznych (jadłospisów, ebooków).
- Usługodawca gromadzi następujące dane: dane osobowe, wywiad zdrowotno-żywieniowy, dzienniczek żywieniowy, wyniki dostarczonych badań, raporty kontrolne oraz inne dokumenty dostarczone przez Usługobiorcę. Wszystkie dane przetwarzane są tylko i wyłącznie w celu realizowania usług dietetycznych względem Usługobiorcy i nie są nigdzie udostępniane.
- Usługobiorca wyraża zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych oraz medycznych niezbędnych do realizacji Usługi poprzez akceptację i podpis oświadczenia: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych oraz medycznych zawartych w przedstawionych przeze mnie dokumentach dla potrzeb niezbędnych do realizacji procedury dietoterapii – zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2014r. Poz. 1182)” znajdującego się na pierwszej stronie Wywiadu zdrowotno-żywieniowego.
VIII. Polityka prywatności
- Korzystanie z usług oferowanych przez Serwis oznacza akceptację polityki prywatności.
- Administratorem danych osobowych jest Ewa Minkowska-Górna (Usługodawca)
- Dane osobowe są przetwarzane w celu realizacji celów określonych w niniejszym Regulaminie.
- Podanie danych przez Usługobiorcę jest dobrowolne, jednak niezbędne do podjęcia współpracy pomiędzy Dietetykiem a Pacjentem.
- Dane osobowe i medyczne nie będą udostępniane innym podmiotom w zakresie innym, niż wymaga tego realizacja celu, na który została wyrażona zgoda.
- Usługobiorcy przysługuje prawo dostępu do danych, ich sprostowania (poprawienia), usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
- Dane osobowe Usługobiorcy będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów obowiązującej umowy pomiędzy Dietetykiem a Pacjentem oraz wypełnienia obowiązków prawnych określonych osobnymi przepisami.
- Usługobiorca może w każdym czasie wycofać zgodę na przetwarzanie danych poprzez wysłanie stosownego oświadczenia na adres e-mail: kontakt@dietetykapozytywna.pl
- Podstawą prawną przetwarzania danych jest art. 6 ust. 1 lit. a i b oraz art. 9. ust. 2 lit. a RODO.
- Usługodawca oświadcza, że pliki cookies znajdujące się na stronie internetowej Serwisu wykorzystywane są w sposób zgodny z Polityką Prywatności
IX. Postanowienia końcowe
- Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.04.2022
- Usługodawca zastrzega sobie prawo do zmian w Regulaminie, które po poprawce będą opublikowane na stronie internetowej i będą wiążące z dniem publikacji. Usługobiorcę obowiązuje treść Regulaminu z daty zawarcia umowy.
- Pozostałe zagadnienia niezawarte w regulaminie regulowane są przez Przepisy Prawa Polskiego.